ایمنی کودکان در استخر و آب بازی


آب بازی علاقه اکثر کودکان است و بازی در کنار دریا یا استخر و حتی وان حمام برایشان لذت بخش می باشد.
 اما گاهی ممکن است این بازی برایشان خطرناک باشد، پس  کودکان باید  یاد  بگیرند کنار  آب دریا و  هنگام قایق سواری، وقتی می خواهند در  استخر شنا کنند و هنگام آب تنی در وان حمام از خودشان مراقبت کنند.
 کتاب " مراقب باش! نزدیک آب"
به نکات ایمنی که در وان حمام، استخر، دریاچه یا رودخانه باید به آن توجه شود و همچنین  پرسش هایی  که  درباره آب برای کودکان  پیش  می آید و احساسشان  وقتی کنار آب هستند پرداخته است.
در  این کتاب  متن  ساده و تصاویر  جالب و خنده دار، به همراه نکاتی برای والدین بیان شده که به آنها کمک می کند کودک را در این زمینه راهنمایی کنند.


۶ نکته ایمنی برای آب بازی کودکان در استخر


آب بازی و تکان دادن دست وپا درون آب همراه با رعـایت مـوارد ایمنی کـودکـان از جمله لـذت هایی است کـه به همین راحتی نمی تـوان از آن گذشت. اما آنچه بیش ازهرچیزی اهمیت دارد امنیت درون آب است. امنیت هنگـام آب بازی سبب می شود تـا هـم کـودک از بـازی خود لـذت ببرد و هـم والدین با خیال آسوده به کودکان خود اجازه دهند تاآب بازی کنند. اما باید در این زمینه نکاتی رعایت شود:
۱. حتما خودتـان مراقبت از فرزندانتان را بـه عهده بگیرید و هرگز کودک خود را در کنار استخر و یا محفظه پر آب تنها نگذارید. همچنین این وظیفه را به شخص دیگری محول نکنید چـرا که تنها مقـدار کمی آب برای خفه شدن کودک کافیست.
۲. استخرها می توانند برای شما وکودکانتان محلی سراسر شادی و نشاط باشند تنها کافی است. مطمئن شوید که عمق آب بیشتر از ١٢٠سانتیمتر نباشد و همچنین لـوازم نجـات غریق جهت ایجـاد امنیت کودک در کنار استخر موجود باشد.
۳. توجه کنید وسایل بازی مانند تیوپ و غیره تنها وسایلی جهت تفریح و احساس شادی است و نمی توانند محافظ جان کودک شما باشند،به همین علت به کودک خـود آموزش دهید هرگز بدون هماهنگی با شما اطراف استخر نرود و حتما از جلیقه نجات هنگام شنا کردن استفاده کند.
۴. حتما هنگام شنـا از کلاه محافظ حمام استفـاده کنید چـرا که این مـورد علاوه بر اینکه باعث حفظ سلامت موهای کـودک شما می شود، بروز خطـرات احتمالی در ناحیه سر را نیز کاهش می دهد.
۵. حتما بااقدامات اولیه احیا یا سی پی آر (CPR) آشنـایی داشته بـاشید چـرا کـه ممکن است جهت حفظ امنیت کودک نیاز به کمک رسانی پیدا کنید.
۶. حتما بعد از اتمام شنا تمامی محفظ هایی را که از آب پرکرده اید خالی کنید چراکه علاوه بر امکان تجمع باکتری، ایمنی کودکرا نیز به خطر می اندازد.





ایمنی استخر و شنای کودکان
1-کودکان کم سن حتی ممکن است در استخرهای کم عمق نیز دچار چالش و خدایی نکرده غرق شدن بشوند، بنابراین والدین باید به طور خاص هنگامی که کودکانشان در اطراف استخرهای شنا هستند، مراقب آنها باشند.
2-کودکان به خصوص کودکان نوپا و در سنین پیش از مدرسه، بسیار کنجکاو، تابع امیال آنی و ناتوان در شناختن خطرات بالقوه در استخر هستند.
3-نصب اجباری نرده‌های ایمنی در اطراف استخر اقدام مناسبی برای افزایش ایمنی کودکان است. نرده‌های اطراف استخر باید دست کم یک متر و 20 سانتی متر ارتفاع داشته باشند، بین نرده و زمین نباید فاصله‌ای وجود داشته باشد و باید به صورت خودکار قفل شوند.
4- کودک نباید از درون خانه، بالکون یا حیاط خلوت به استخر دسترسی داشته باشد.
5- والدین هیچگاه نباید بیش از درازای دست از کودکشان فاصله داشته باشند.
6-کودکان زیر پنج سال، و کودکان بزرگتری که شنا نمی‌دانند، باید با ابزارهای شخصی شناوری مناسب مجهز باشند.
7- استخرهای کودکان هنگامی که مورد استفاده نیستند، باید تخلیه شوند.
8-یکی از مسایل مهم کف شورها استخر میباشد که گاها پای افراد مخصوصا کودکان در آن گیر میکند!
9-در انتخاب پاپوش خود جهت راه رفتن در استخر دقت شود ،در برخی موارد گزارشهایی مبنی بر سر خوردن و شکسته شدن اندام ثبت شده است.
 


کانال تلگرام کودک ایمن ناجی فردا